divendres, 16 de juliol del 2010

Funciona Libranda, per comprar llibres electrònics?

Funciona Libranda per comprar e-books? Libranda és la web que han llençat les més poderoses editorials de l'àmbit castellà per promoure la venda de llibres electònics. Però Libranda no ven llibres electrònics. LLavors què fa? Ho he intentat esbrinar i aqui podeu trobar l'explicació Libranda¿Quiénes somos y qué ofrecemos? Sincerament a mi no em convenç. Per cert, l'extens catàleg a dia 16 de juliol de 2010 , és més aviat minso


A mi m'agrada moltísssim llegir. M'he estimat desde sempre els llibres, desde petit que el meu avi em deixava agafar qualsevol llibre que tinguessin al magatzem. Esperava àvid les novetats. Disfrutava amb l'olor dels llibres. Cada nit m'anava a dormir havent llegit força estona. Ho dic amb tristesa del passat en que la meva familia estava vinculada al món editorial i amb la estimació i el respecte que tinc pels llibres.
Els llibres s'enfronten al mateix repte que la música abans: la digitalització i internet. Em penso que el final està clar. Tot serà digital. I estic trist que els editors no tinguin clar quin és el nou camí davant dels reptes a què s'enfronten.

Mantenir-se fent el mateix què han fet fins ara les editorials, és com sí els monjos fessin veure que la impremta no s'havia inventat. Els monestirs ja no son la font i distribució del coneixement. Les editorials ja no son els guardians del que es publica. La xarxa és la disribució.

A les editorials, els suggeriexo que es dediquin a diverses feines de les que ja fan i algunes dels llibreters. I progressivament els editors deixaran de tractar amb impresors, magatzems de distribució i llibreters:
  • Vendre directament: fer bones botigues online amb un bon servei de suministrament, facilitats de recerca, descarregues eficients al dispositiu (imiteu el Kindle) opinions del lectors i preu just. Vaja, ja existeix, es diu Amazon o d'altres. Potser queda lloc en castellà i altres llengües o per la especialització temàtica entre d'altres. Ara en la era de l'abundància lo dificil és trobar i facilitar aquesta tasca te molt valor
  • Ser promotors o agents. No vendre directament sino participar dels drets de l'autor. Els autors no poden fer-ho tot. També, financiadors i gestionadors del procés creatiu de l'autor. Fer un bon llibre dura temps i l'autor necessita tranquilitat (el famós avançament de drets), editors (en els sentit anglosaxó i literari), correctors i promoció. La publicitat també és important. Més aviat socis de l'autor, no en una situació tan desigual com fins ara.
  • Pensar noves formes de negoci. Sobre tot recomano llegir a Jeff Jarvis, 'Què faria Google?'
Hi ha un article força interesant sobre Libranda i que parla de la por que tenen les editorials a canviar el sistema de negoci. Crec que ho explica molt clarament. Us el recomano.
http://gallir.wordpress.com/2010/07/16/no-seamos-incautos-libranda-no-pretende-vender-ebooks/