dijous, 14 de maig del 2009

Menys feina per llegir les ofertes de feina

Diuen que buscar feina és una feina. El temps necessari per llegir les ofertes de feina depèn del medi que utilitzem i del numero de fonts a consultar. Darrerament moltes ofertes de feina es publiquen únicament a internet i no en format paper. Com que hi ha cercadors generalistes i especialitzats per sector i també és convenient consultar les webs de grans empreses de selecció de personal, o inclús empreses finals que ens interessen, buscar totes les ofertes de feina que ens interessen pot ser molt llarg i pesat. Hi ha maneres de fer la cerca molt més curta.

Ja fa temps que faig servir un lector de 'feeds' o agregador (en el meu cas Google Reader) per seguir múltiples blocs o pàgines web, mitjançant RSS. Per exemple, el bloc de l'Eduard Punset o Microsiervos els segueixo així. És un sistema molt còmode i eficient, per seguir les novetats de múltiples webs, d'una forma organitzada i ràpida. Si no sabeu que son aquests tipus de feeds mireu aquesta entrada http://alliberats.cat/que-es-un-canal-web-o-feed/ que està realment ben explicat.

Ara també he afegit al meu agregador les ofertes de feina actualitzades d'Infojobs, Monster, etc. A cadascuna d'aquestes webs estic registrat i mitjançant les búsquedes que hi tinc automatitzades rebo la informació actualitzada amb les noves ofertes, simplement entrant al Google Reader. Ara em puc fer una idea de les darreres ofertes en pocs minuts, i les que em son interesants ja me les miro en detall.

També, hi ha un altre manera (més simple) que és rebre les ofertes d'aquests cercador en correu electrònic periòdicament. Aquesta és una opció més senzilla i es pot fer en tots ells. L'inconvenient és que les ofertes arriben amb menys informació que utilitzant l'agregador i no les podem llegir d'una manera tan organitzada.

En quant a buscadors de feina, segueixo Infojobs, Monster i Tecnoempleo. També he afegit altres webs d'empreses de selecció com Michael Page i Hays, per exemple. Juntant tantes fonts, algunes ofertes em poden sortir repetides a diversos feeds, però ràpidament les veig i les esborro.