dijous, 4 de març del 2010

Antivirus

Ara que molta gent diu que no rep virus... potsser no és el moment de parlar-ne. Però ahir mateix hi havia un video a TV3 sobre els troians que es reben en correus o en programes gratuïts i donaven uns quants consells( massa genèrics pel meu gust).
  • no obrir arxius sospitosos (Quins son? )
  • util·litzar un antivirus actualitzat (sobre tot si tenim Windows!)
Jo per la meva part tinc la meva recepta
  • Fer servir un correu online com Gmail (evites l'Spam ademés). Bloquejar (treure dels contactes i posar com spam) aquells coneguts que envien correu brosa: no demanat i sospitós)
  • Fer servir un navegador segur i actualitzat (com Firefox, que t'avisa de webs sospitoses)
  • Baixar software de fonst fiables i a ser possible recomanats per blog coneguts: Softcatalà, softonic, Sourceforge...
  • En cas de dubte fer servir l'antivirus directament sobre el fitxer abans d'executar
  • I finalment, ser paranoic i enviar el fitxer a un servei online com aquest VirusTotal http://www.virustotal.com/es/ aband d'executar-lo. Virustotal, dona un informe molt complert analitzant-lo amb un munt d'antivirus en paral·lel.