dimarts, 2 de març de 2010

Webex com entorn online d'aprenentatge

Estic provant l'entorn online Webex. És un entorn online on pots crear reunions online instantàniament. La reunió online s'obre a partir d'un enllaç enviat per correu, amb o sense contrasenya, i no necessita gaires recursos d'ordinador.

M'agrada que:
  • La gent pugui accedir a partir d'una URL en un simple correu electrònic. No cal registre. La contrasenya és opcional. Facilita fer reunions ràpides.
  • Pots compartir fàcilment documents i aplicacions, inclús tot l'escriptori de Windows.
  • Te xat de texte , àudio i video (si tens l'equip). Se sent bé i va prou àgil. No necessites un altre àudio, com ara Skype.
  • Engegar és prou fàcil, si teniu una mica de pràctica d'aplicacions internet. També, es bo que et donin la opció de provar-lo gratis durant 15 dies.
He trobat algunes limitacions:
  • El primer cop que l'engegues a un ordinador comprova l' àudio i instal·la un control ActiveX, en alguns casos els permisos de seguretat d'alguns assistents inhabiliten aquesta opció.
  • Àudio: Encara hi ha molta gent que no te micro amb auriculars i pot ser un problema si vols feedback en àudio. Els micros integrats poden acoplar-se i, en aquest cas, millor que l'usuari apagui el micro . Altres entorns de reunions limiten la possibilitat de micro a un o dos asistents (dimdimwiziq).
  • Una limitació important és que no està en castellà, ni molt menys en català. No només això, sino que els videos d'ajut son en anglès i no hi ha documents amb captures de pantalla (o jo no els he trobat) que permetin a persones de parla no anglesa fer servir Webex. Me'ls he fet jo mateix per facilitar l'accès.
Jo el vull utilitzar per fer formació online síncrona i aqui m'he trobat amb les meves limitacions i les dels alumnes:
  • Cal conèixer l'eina a fons abans de començar com a 'host' , mestre o conferenciant. Practica una estona tot el que has de fer, amb un oient que no estigui a la mateixa habitació.
  • Per què els alumnes aprenguin l'eina, es necessiten uns 10 minuts. Així en sessions curtes es perd el temps d'arrencada perquè tothom estigui confortable i en possició.
  • Rarament els alumnes donan prou feedback per àudio o xat. Et perds la comunicació no verbal, els gestos i la possició corporal. Per tant, cal parlar com si creiessis que t'escolten segur i si els oients es perden, et donen el feedback.
Pròxims a provar: Adobe Acrobat Connect, dimdim, Wiziq