dimarts, 25 de gener del 2011

GoToMeeting, grabar en .wmv i convertir per box

Utilitzo GoToMeeting, per fer classes online. És un entorn similar a Webex o AdobeConnect. Cadascú te les seves particularitats, però els hem provat tots tres i ens quedem amb aquest. És el programa de compartir pantalla més compatible amb el software i els navegadors dels usuaris. Gairebé tothom té instalat (Java). Amb Webex, en canvi, vam tenir problemes d'instalacions en alguns PC d'alumnes. El funcionament del so és molt fiable (VOIP o telèfon local), el retard reduït (1 o 2 segons) i és relativament fàcil de gestionar. Una opció molt interesant és l'enregistrament del video i de l'audio en format .WMV (Microsoft) en el teu disc dur.

A vegades faig enregistraments pels alumnes que no poden assitir i GoTomeeting ho posa fàcil. Volia pujar les grabacions a un servei de streaming (n'hi ha molts), que és millor que enviar-les. Però alguns serveis no em llegien el fitxer en .wmv que grava GoToMeeting i vaig probar a convertir el fitxer a .flv o mp4, sense èxit. Totes les conversions es bloquejaven en algun punt del fitxer (o sigui no acabaven mai).

Sembla que el CODEC de GoToMeeting, podria ser la causa del problemes de conversió. GoToMeeting empra un codec que pot fer petar altres programes que normalment llegirien correctament un fitxer .wmv. Vaig tuitejar el meu problema i en 24h @gotomeeting em va fer arribar un enllaç a un blog molt útil.

http://glenndcitrix.wordpress.com/2010/12/17/the-ultimate-gotomeeting-recording-guide/

En aquest post,  esrecomana com a 'software' per treure el codec de GoToMeeting: Microsoft Encoder 3 (versió gratuïta). Només cal importar el fitxer i codificar-lo de nou amb 'Encode'. Poses els paràmetres que et recomana i el deixes treballant. El procés del fitxer és una mica llarg: hores. Es clar que el meu fitxer era de 1:38min.

Un altre causa que el .wmv no funcioni bé podria ser un error dels índex del fitxer. Per corretgir els índex recomana AsfTools. No l'he provat encara.

Finalment, ens recomana Freemake per la conversió del fitxer a qualsevol atre format. Encara que jo ja tenia Ultra Video Converter. Els vaig a provar tots dos i m'he quedat amb Freemake. És molt fàcil de fer anar.