dissabte, 23 de juny del 2012

Restaura l'iphone error 1611

"La informàtica és una merda" , "Em cago en la informàtica"
Quan els amics o familiars  se'm queixen del seus problemes informàtics en general, em sento atacat (per raons  professionals m'identifico amb el gremi informàtic) i em sap molt de greu. No m'ho tingueu en compte! Ja sé que no us queixeu de mi, sino en general, però suposo que ens passa a molts dels que vivim la informàtica cada dia conm a professió i afició.

A mi també m'afecten els problemes de la informàtica, i  avui jo també "em cago en la informàtica". I perquè no us passi com a mi us faré algunes petites recomanacions (que jo no he acomplert totalment) . Quan m'ha fallat la actualització de l'iphone des del' itunes, amb un malèfic "error 1611" he perdut més de 200 fotos , per sort 300 ja les tenia copiades, bastants números de telèfon, i la configuració de totes les aplicacions de l'iphone, amb algunes aplicacions de pagament. Poques , eh? Que sóc bastant garrepa amb això.

Fa molta mandra actualitzar un iphone
Si actualitzar un sistema operatiu totalment és la operació de més risc que es pot fer en un ordinador, en  un iphone també i jo ja ho tindria que saber. Quan apareix el rètol  de que no s'ha pogut actualitzar o "restaurado con los ajustes de fábrica"  saps que ho has perdut tot! Uns any de fotos que no tenia copiades, totes les notes que no m'havia passat a l'ordinador, i evidentment ajustos i aplicacions comprades. Però al menys el telèfon torna a funcionar (lo contrari seria un contratemps majuscul) i ara tinc l'iphone en català!
Qui no es consola és perquè no vol.


Recomanacions  per actualitzar
  • Primer, com que és una operació molt llarga sempre actualitzo nómes si penso que no necessito l'iphone al menys per dues hores (amb una hora n'hi ha prou però el marge de seguretat em dona tranquilitat).  
  • Segon, puc fer una còpia de les fotos apart de l'itunes (del qual no me'n refio gens).
  • Tercer, si cal "restaurar" és que l'itunes l'ha cagat en la actualització. Paciència! perquè ja tindré copiades les meves dades. 
  • Quart, si apareix un missatge que no es restaura una possible solució és canviar el connector USB de lloc. Sembla una tonteria però funciona. Ho he trobat a un foro
Recomanacions per no perdre les dades de l'iphone
  • Fotos: M'he afegit Dropbox que em guardarà les fotos de l'iphone independentment de l'itunes. Itunes també les còpia, però a mi itunes no m'agrada.
  • Contactes i email: Utilitzo un correu electrònic online com Gmail per sincronitzar els contactes del telèfon, el correu i el calendari. Així tinc els contactes sincronitzats entre l'iphone i l'ordinador. I, Si s'esborra l'iphone , no em farà tanta ràbia! Per posar el Gmail a l'iphone escollo la opció 'Microsoft Exchange' com explica aquest article: http://www.smartblog.es/2011/11/sincronizar-contactos-de-gmail-con-el-iphone/

Queixa a Apple
I finalment em cago en Itunes! Itunes és el programa per actualitzar l'iphone. Segueixo pensant que itunes és poc usable, no gaire amigable, i molt millorable. No és només per la experiència d'avui (amb l'esborrada de l'iphone) sino per altres problemets que he tingut . Seria tan dificil que la part de dades d'usuari es guardès senzillament sense que l'usuari hagués de fer res i és pogués recuperar després d'actualiztzar? És imperdonable que itunes no sugui capaç de guardar bé una còpia de seguretat de les dades sense que l'usuari li calgui fer un curset!


Aplicacions recomanades per l'iphone
Dropbox guarda els teus documents en el núvol.
Yuilop missatgeria de veritat i amb seguretat i encripatació de dades . (No com Whatsap que no te encripatació, per exemple).
Hootsuite per gestionar les xarxes socials, com twitter, facebook i Linkedin. Opcional les aplicacions de Twitter, Facebook o Linkedin

Adobe Reader  l'adobe reader de sempre, per llegir documents en format PDF
Instagram per compartir i gestionar les fotos

 Podeu dir m'agrada, compartir a google+ o tuitejar aquest article.
Quina és la vostra experiència?
Comenteu lliurement