dijous, 25 d’abril del 2013

Gestionar xarxes socials

Seguint la teoria de no alimentar els "trolls", en les xarxes socials és millor no fer gaire cas de missatges molests ni esborrar les protestes, encara que no les compartim o no ens agradin i per molt infundades que siguin. Hem de respectar les opinions, però no els insults.

Sempre és més efectiu continuar la ESTRATÈGIA POSITIVA  o sigui compartir, comentar i afegir "m'agrada" als continguts que volem impulsar i promocionar . Així deixem els continguts negatius aillats, i per si sols aniran desapareixent amb el temps.
Per exemple, seria una bona idea afegir o repetir continguts que sí volem promocionar per sobre d'un comentari negatiu o maliciós.

Sense pretendre ser exhaustiu, ens hauríem de plantejar esborrar un contingut només com a darrer recurs: insults greus o amenaces directes per exemple. En aquest cas cal enviar un missatge a l'autor demanant-li explicant la causa. Per exemple:

"Ets un fil  de ... i no mereixes ...." [missatge a suprimir]

[Missatge directe a l'autor, amb còpia del missatge suprimit]
"El Facebook és un espai per compartir i debatre i respectem totes les opinions "nom",  però no podem admetre missatges que continguin insults o amenaces a d'altres persones. Et demanem que ho tinguis en compte."

I com a ultimíssim recurs podem bloquejar el compte d'aquelles persones que mantinguin actituds agressives i insultants però sempre després de diversos avisos. Si no ho fem així, de seguida aniran a un altre lloc a parlar malament de nosaltres.