dimarts, 26 de juliol de 2011

El tràfic orgànic de Google i el d'Adwords, sumen o resten?

Com a nou i micro-petit anunciant a Adwords, intento recollir totes les suggerències que llegeixo i aprendre el més ràpid possible sobre el comportament de la publicitat online. No tenim massa diners per fer publicitat.

Darrerament vaig veure un article on parlava de la possible canibalització del tràfic orgànic de Google, amb els anuncis d'Adwords. El tràfic orgànic de Google i el d'Adwords, sumen o es resten?

Aqui poso un possible exemple. Com es pot veure, abans de començar la campanya Adwords, justament la web tenia ja un creixement de visites puntual i no l'ha superat gaire. Així doncs, potser si que ha canibalitzat una part del tràfic però en part també l'ha fet créixer. Hi ha poques dades, però cal mirar-s'ho.



Espero poder posar més dades, respecte al tràfic generat per Linkedin, en el nostre cas és una de les fonts principals i l'originat a blogs i foros de referència del sector. També he vist un augment de tràfic brutal amb la publicitat sectorial en 'newsletter' i anuncis tipus 'banner' (més clicks i més conversions pels mateix cost).

El meu autoconsell (per a mi): deixa Adwords per una temporada i treballa més el blog, Linkedin i foros del sector. La feina en hores que dona Adwords es pot compensar en hores-equivalents generant continguts més interessants pel blog, treballant els grups Linkedin del sector i/o també mantenint la publicitat a foros del sector.

Ignasi Tort
@ignasitort
@aprendesap
aprendesap.com