Darrerament vaig veure un article on parlava de la possible canibalització del tràfic orgànic de Google, amb els anuncis d'Adwords. El tràfic orgànic de Google i el d'Adwords, sumen o es resten?
Aqui poso un possible exemple. Com es pot veure, abans de començar la campanya Adwords, justament la web tenia ja un creixement de visites puntual i no l'ha superat gaire. Així doncs, potser si que ha canibalitzat una part del tràfic però en part també l'ha fet créixer. Hi ha poques dades, però cal mirar-s'ho.
Espero poder posar més dades, respecte al tràfic generat per Linkedin, en el nostre cas és una de les fonts principals i l'originat a blogs i foros de referència del sector. També he vist un augment de tràfic brutal amb la publicitat sectorial en 'newsletter' i anuncis tipus 'banner' (més clicks i més conversions pels mateix cost).
El meu autoconsell (per a mi): deixa Adwords per una temporada i treballa més el blog, Linkedin i foros del sector. La feina en hores que dona Adwords es pot compensar en hores-equivalents generant continguts més interessants pel blog, treballant els grups Linkedin del sector i/o també mantenint la publicitat a foros del sector.
Ignasi Tort
@ignasitort
@aprendesap
aprendesap.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada